MiniBoss


Trapped! In the Chamber of Eternal Darkness

Click here to see all Trapped! In the Chamber of Eternal Darkness-related posts!

Clique aqui para ver todos os posts relacionados ao Trapped! In the Chamber of Eternal Darkness!

Please unzip the file and the run the trapped.exe file from the release folder.

Por favor des-zipe o arquivo e abra o aquivo trapped.exe, da pasta release.

 

We made this game during the 48 hours of Global Game Jam 2012.

The theme was “ouroboros” and our team was Santo (background and sound), Amora (animation), bitmOO (characters art), Nina (character design), Lucas (background and interface), Rafa (music), and Rodrigo (game and engine programming).

Trapped! is a top down multi-directional shooter where you take control of Ella, a girl lost in a chamber full of monsters.

You have to destroy a minimum amount of enemies in the room, so the door to the next room opens. There is a total of four rooms, and they are connected by an Ouroboros spinning in the center. The ouroboros is a source of light, so if it goes to next room and you’re not able to keep up, the darkness starts taking over and you die.

We’re considering getting back to it and implementing the things we couldn’t during the jam.

Nós fizemos esse jogo durante as 48 horas do Global Game Jam 2012.

O tema foi “ouroboros” e nossa equipe era Santo (cenário e som), Amora (animação), bitmOO (arte dos personagens), Nina (character design), Lucas (cenário e interface), Rafa (música) e Rodrigo (programação da engine e do jogo).

Trapped! é um shooter multidirecional, top down, onde você controla a Ella, uma garota perdida numa câmara cheia de monstros.

Você precisa destruir uma quantidade mínima de inimigos na sala, para que a porta para a próxima sala se abra. Há um total de quatro salas, e elas são conectadas por um Ouroboros girando no centro. O ouroboros é uma fonte de luz, então se ele passar para a próxima sala e você não conseguir acompanhar, a escuridão começa a tomar conta e você morre.

Nós estamos pensando em voltar à produção do jogo e implementar as coisas que não conseguimos durante a jam.

 

Gameplay video:

 
Screenshots:


2 Comments so far
Leave a comment

That looks pretty cool for 48 hours of work! Nice :]

Comment by Robin

[…] de desenvolvimento, onde produziram jogos como Planetary Plan C, Down Goes the Phoenix, Frostbite e Trapped! In the Chamber of Eternal Darkness. Atualmente, estão trabalhando em Out There Somewhere e Talbot’s […]

Pingback by Jogos Made in Brazil: Out There Somewhere (PC) « deixadenerdice




Leave a comment